Mitä teemme?

Yhdistyksen rooli on lahjoitusvaroilla ja vapaaehtoistyön voimin mahdollistaa nuorille tukitoimintaa ja yhteisöllisiä kohtaamismahdollisuuksia sekä tukea nuorten omia hankkeita ja harrastustoimintaa. Nämä voivat olla esimerkiksi yhteisiä kohtaamistiloja, luovia työpajoja esimerkiksi teatterin, musiikin, kirjoittamisen tai kuvataiteen avulla toteutettuja sekä urheilullisia tapahtumia. Yhdistyksen varoja voidaan käyttää myös esimerkiksi asiantuntijoiden palkkaamiseen ja luentojen järjestämiseen nuorille ja vanhemmille.

Yhdistyksen hallitus suunnittelee toiminnan ja ideoi vapaaehtoisvoimin toteutuksia. Yhdistyksen toiminnan tavoitteena on tukea nuorten yhteisöllisyyttä ja mahdollisuutta kasvaa turvallisessa lähiympäristössä.

Voit myös ehdottaa tukikohteita lähestymällä meitä sähköpostilla.

Yhdistys on useampana vuonna toteuttanut kuntonyrkkeilykurssin, jokaon avoin 16–21-vuotiaille sukupuoleltaan moninaisille eli kaikille nuorille.

Arttu-yhdistys ja Poikien Talo tukevat yhdessä nuorten harrastustoimintaa

Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevan Firebody-nyrkkeilysalin ulko-ovi käy tiheään, kun
kymmenkunta nuorta miestä astuu sisään pienissä ryhmissä ja suunnistaa
kohti treenisalia. Nuorukaiset lämmittelevät juoksemalla verkkaisesti salia ympäri,
pyörittelevät käsiään ja vaihtavat juoksuaskeleet vuoroloikkiin ja sivulaukkaan. Kun ohjaaja
Benjamin Eriksson jakaa nyrkkeilyhanskat ja pistehanskat eli pistarit, joilla pari ottaa
harjoitusiskuja vastaan, päästään vihdoin itse asiaan.

”Muistakaa painonsiirrot, rennot hartiat ja joustoa polviin”, kannustaa Eriksson rauhallisella
äänellä samalla kun alakoukut ja oikeat suorat mäiskähtävät harjoituskaverin nahkaisiin
pistareihin. Välillä hörpätään vettä ja vaihdetaan muutama sana kaverin kanssa, mutta pian
homma jatkuu taas. Kukin tekee tunnilla sen minkä osaa ja haluaa, eikä kilpailuhengestä ole
tietoakaan. Tällä tunnilla etsitään hyvää oloa, kohtaamisia ja mielekästä tekemistä
turvallisessa ympäristössä. Kun tunti alkaa olla lopuillaan, sali hiljenee. Kimmo Saastamoinen Poikien Talosta johdattaa ryhmän jäsenet keskustelemaan päivän kuulumisista, omista vahvuuksista ja lähitulevaisuuden suunnitelmista. Kukin kertoo sen minkä haluaa – se riittää. Jokaisen ajatuksia arvostetaan.

Arttu-yhdistys tukee kuntonyrkkeilytunteja yhteistyössä Poikien Talon kanssa. Arttu-
yhdistys on perustettu vuonna 2017 menehtyneen Arttu-pojan muistoksi. Yhdistyksen
tavoitteena on lahjoitusvaroin tukea nuorten yhteisöllisyyttä, avoimuutta, rehellisyyttä ja
oikeudenmukaisuutta; juuri niitä arvoja, joita nyrkkeilyä itsekin harrastanut Arttu edusti.
Yhdistys kartoittaa erilaisia hankkeita, joihin osallistumalla se voi olla tukemassa nuorten
hyvinvointia, kasvua ja kohtaamisia muun muassa harrastustoiminnan kautta.

”Kaikkea ei kannata hautoa vain omassa päässä.”

Lisää Poikien talon toiminnasta https://www.poikientalo.fi/